dijous, 25 de febrer del 2010

El Primer dia de Batxillerat!

Avui dijous hem tingut una classe una mica diferent a les classes convencionals...a qui no li agrada escoltar música i fer deures alhora? Bé, una cosa semblant és el que ens hem trobat avui quan hem entrat a l’aula. La professora ens ha posat una música fluixeta i relaxant i ens ha dit que recordéssim com va ser el nostre primer dia de classe i féssim un petit escrit (ja sigui de infantil, primària, secundaria...qualsevol primer dia de classe). A totes ens ha passat que hem recordat els nervis que sentíem, la por de no conèixer a ningú, la emoció de començar una nova etapa, el perdre’s perquè vas a un nou lloc que no coneixes...

Jo he escrit sobre el meu primer dia de classe de batxillerat. Recordo que tenia molts i molts nervis, per què era un gran canvi el que feia...de l’escola privada de monges al institut públic! A part d’aquest canvi, els meus nervis venien pel fet que no sabia si havia decidit bé en fer el batxillerat social, no ho tenia massa clar (ara sé que vaig encertar de ple!); també estava molt nerviosa per què al canviar de institució, no coneixia a NINGÚ!! Aquest fet em feia molta por per què sóc una noia molt tímida i em costa molt anar i presentar-me i intentar fer noves amistats.

Quan vaig traspassar la porta del que seria el meu institut durant els pròxims dos anys vaig pensar que allò era una selva plena de animals salvatges!! (potser pel gran canvi de la rectitud del centre de monges a la llibertat que hi havia en el institut.

Recordar tots aquest sentiments del primer dia ens porta a reflexionar sobre la importància que té un primer dia en la educació infantil. En el cas de P-3 és un gran canvi pels infants ja que comporta una “separació” dels pares i a molts els costa una mica acostumar-se. Per això, com a futures mestres d’educació infantil, hem de fer aquesta transició de casa a l’escola lo més fàcil possible pel infants i fer-los entendre que a l’escola aprendran moltes coses i que gaudiran moltíssim amb la resta de companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada