dijous, 11 de març del 2010

La primera exposició...La nostra!!

http://www.youtube.com/watch?v=jCSe66pWNmc

ESCOLTEU LA CANÇO MENTRE LLEGIU EL POST! (LINK DE D’ALT)

Avui començàvem les exposicions dels llibres i les primeres en exposar hem estat Marta i jo.

“L’Elena ens ha explicat un conte molt bonic d’una colla de nens que eren molt amics i s’ajudaven els uns als altres i jo he escoltat en silenci, els altres nens també feien silenci, s’hi estava molt bé a la classe, perquè l’Elena ha fet abaixar les persianes, ha encès un llum petit i ha posat una música molt fluixeta. Després ha dit que dibuixéssim...”

Aquest és el fragment del llibre de Nens de Vidre hem escollit. Per què?

- Per la importància de l’aula per la interacció mestre-alumne.

- Per la importància de crear un clima afectiu i relacional a través de la ambientació dels espais.

Volíem parlar de l’espai de l’aula, com creiem que hauria de ser i com influeix en els nens i nenes d’educació infantil.

Per aquest motiu, Marta i jo hem ambientat la nostra classe abans que les companyes arribessin: hem posat les cadires en semicercles per crear un clima més proper entre totes, hem obert les cortines per què entrés llum natural, hem apartat la taula del professor per treure barreres vers les nostres companyes i hem posat música relaxant de fons d’un pianista que m’agrada molt i que vaig descobrir ja fa un temps, Yiruma.

Per fer participar a les nostres companyes en la nostra recerca de com ha de ser un aula d’educació infantil, hem proposat que dibuixessin com era la seva classe quan eren petites, i si no la recordaven, com creien que seria la seva aula quan siguin mestres en un futur. Després de dibuixar, hem preguntat sobre característiques que ha de tenir una classe de infantil. Després de la posada en comú dels dibuixos, hem contrastat les seves opinions amb les que hem posat nosaltres al power point (i hem coincidit bastant!) i hem fet les conclusions entre totes!

(per veure el power point):

http://campusvirtual.ub.edu/mod/forum/discuss.php?d=148276

A la segona part de la classe, hem estat parlant de com ha de ser la planificació de les sortides escolars amb la professora Patricia.

Hem de tenir en compte tres aspectes abans de realitzar la sortida: l’abans, el durant i el després. En L’ABANS, hem de incloure quins objectius volem treballar amb aquesta sortida, a qui va dirigida, la durada, com es farà el trajecte, les recomanacions que han de saber els pares i què han de saber les mestres. El DURANT inclou els aspectes de seguretat (sempre hem de portar farmaciola), recordar les normes als alumnes, les activitats que es realitzaran i la organització. Per últim (i no per això el menys important) te en compte els aspectes de com ha anat la sortida, què en traiem com a mestres, què han après els alumnes, què podem millorar, i quin tipus d’activitats es poden fer després per relacionar-les amb la sortida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada